De nieuwe energiecoöperatie Energie van Hengelo wil een leidende rol gaan spelen in de lokale energietransitie. Ze willen Hengeloërs meenemen in de inrichting van lokale energieprojecten, zorgen dat hun wensen en behoeften voorop staan en dat zij uiteindelijk zelf de eigenaar worden. Hierdoor kan er met lokale betrokkenheid en verdiensten duurzame energie worden geleverd van en voor de Hengeloërs. Energie van Hengelo heeft een herkenbaar en pakkend verhaal nodig dat de bewoners van Hengelo weet te overtuigen van de noodzaak om zelf de baas te zijn over eigen energievoorzieningen.
TriMotion heeft samen met Eurus en het bestuur van Energie van Hengelo onderzocht waar de coöperatie voor wil staan, wat de boodschap is die ze wil uitdragen en welke communicatiemiddelen daarbij passen. Hieruit is een huisstijl ontwikkeld en een website waar bewoners van Hengelo eenvoudig kunnen zien wat ze aan de coöperatie hebben, waar ze mee bezig zijn en hoe ze zelf kunnen meedoen. De website is via deze link te bezoeken.
Energie van Hengelo is nu actief op zoek naar bewoners die ook willen bijdragen aan de verduurzaming van energie in Hengelo. Via de website kunnen ze zich aanmelden om lid van de coöperatie te worden, om te investeren in lokale energieprojecten, om energie af te nemen of om een gesprek met een energiecoach aan te vragen. Ook is er informatie te vinden over het proces rondom lokale energieprojecten. Zoals het zonneveld in Boeldershoek dat Energie van Hengelo samen met de gemeente Hengelo en Vattenfall ontwikkelt. TriMotion en Eurus werken voor het project in Boeldershoek samen aan het communicatieproces. Wil je hier meer over weten? Lees dan hier de casus van de Echte Verbinders.