De GameChange Karavaan

Het stimuleren van ondernemen en vernieuwing in de Hengelose binnenstad.

Social Design

DE OPGAVE

Het centrum van Hengelo heeft te maken met langdurige leegstand. Het straatbeeld en ondernemend Hengelo leidt hieronder. Om meer beweging in Hengelo te krijgen werkte TriMotion samen met gemeente Hengelo en provincie Overijssel om de GameChangeKaravaan op te zetten: Een online en offline platform om bewoners, ondernemers en ambtenaren samen te brengen.

groep jongeren lopend over straat met fiets, bord en lamp
groep jongeren lopend over straat met fiets, bord en lamp

ONZE OPLOSSING

De Gamechange Karavaan brengt ondernemers, gemeente en inwoners samen om verschillende ideeën op te halen voor de binnenstad. Er is een Gamechange-Platform opgericht waarop alle ideeën ontwikkeld, gevolgd en gedeeld kunnen worden. Hieruit ontstonden plannen voor Hengelo.nu en de Stadswerkplaats. Daarnaast is er in 5 live-talkshows direct contact gezocht met Hengeloërs, die willen staan voor verbetering van de binnenstad.

DE IMPACT

Het project heeft een aantal succesvolle concepten opgeleverd. Win je Winkel gaf startende ondernemers de kans op een winkelruimte, waaruit verschillende nieuwe ondernemingen zijn gestart. Het Gamechange Café bracht verschillende ondernemers, inwoners en belanghebbenden bij elkaar. De binnenstad is mede door inzet van de Gamechange Karavaan weer in beweging.

Team:

Hans Oude Avenhuis

Service Designer & Vernieuwer

Nienke Goossen

Service Designer & Social Designer

Jeroen van der Zande

Service Designer & Webdeveloper

Maarten Mensink

Service Designer & Creatief designer

Service

Social Design

Placemaking
Design Thinking
Ruimtelijke vormgeving
Right to Challenge

Nasdaq - Innovatiedagen

Business Design

Nacht van de Korte Film

Storytelling

Nieuwe Energie Hengelo

Storytelling